အခုျမင္ေနရတဲ႔ ပုံက VVT VVT-i i-VTEC
CVVL ဆိုတဲ႔ Gear နဲ႔ solenoid valve ပါပဲ
ဟိုအရင္ကလဲ group ထဲမွာ တစ္ခါ တင္လိုက္ဘူးပါတယ္ သတိမထားလိုက္ျကလို႔ပါ ။
# i-vtec / vvt / vvt-i /VVTL-i / CVVL ##
နဲ႔ပတ္သက္ျပီး --------.
ဟုတ္ကဲ႔ ကိုစိုးလင္းေက်ာ္နဲ႔ ကိုသန္းဦးခင္ဗ်ာ ခုမွ
အခ်ိန္ရလို႔ကြ်န္ေတာ္သိသေလာက္ရွင္းျပေပးပါမယ္။ VVTL-i=variable valve timing &lift intelli
i-vtec = intelligence variable valve timing and lift electronic control
vvt = variable valve timing
vvt-i=variable valve timing intelligence
CVVL = continuously variable valve timing
lift ဆိုျပီး ကားထုတ္တဲ႔ company အလိုက္ အေခါ
္ေလးေတြနဲနဲကြဲသြားေပမဲ႔ သေဘာတရား လုပ္ေဆာင္ခ်က္ခ်င္းကေတာ့
သိပ္မကြာလွပါဘူး Customer ေတြနားရႈပ္ေစတာေပါ့ vvt system ကေတာ့ စေပါ
္တာျကာပါျပီ ဒါေပမဲ႔ ခုတဆင့္တက္ျပီး
TOYOTA က vvt-i HONDA က i-vtec
HYUNDAI က CVVL ဆိုျပီးသူ႔တို႔ကိုယ္ပိုင္နာမည္
အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ထုတ္လာပါတယ္ ။
ဟုတ္ျပီ ------------- သူတို႔ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကိုေျပာရမယ္ဆိုရင္
ေတာ့ vvt က camshaft မွာ chain gear အျပင္
vvt အတြက္ gear အုံတခုသတ္သတ္ပါပါတယ အဲဒီ ဂီယာအုံက eng oil pressure နဲ႔
ျပင္ပက solenoid တခုက ECU ကေန Power sign ကိုလက္ခံျပီး ဖိအားေပးေတာ့
ျမန္မာလို ဆီဘား နဲ႔ မီးဘားေတြရဲ႕ အဖြင့္အပိတ္ timing ကို
အင္ဂ်င္အပတ္ေရ rpm ေပါ ္မွာမႈတည္ျပီး လိုအပ္သလို ေျပာင္းလဲျပီး
အဖြင့္အပိတ္ကိုျပဳလုပ္ေစပါတယ္ ဒီလိုလုပ္ေတာ့
ဘာထူးလာလဲဆိုရင္ မလိုအပ္တဲ႔အခိ်န္မွာ ဆီနဲ႔
ေလအဝင္ကိုေလ်ာ့ခ်နိုင္သလို တကယ္လိုအပ္တဲ႔
အခ်ိန္မွာ ဆီနဲ႔ေလကို ပိုျပီးမ်ားမ်ား သြင္းေပးနိုင္လို႔ vvt စနစ္မပါတဲ႔ ကားေတြနဲ႔စာရင္
ဆီစားနႈန္းနဲ႔ အင္ဂ်င္ hp ကို 7% စီေလာက္တိုးတက္လာေစပါတယ္ အရမ္းျကီးသိသာတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး ဒါက
vvt system ပါ ။ တခါ vvt-i ျကေတာ့ေရာ သူလဲ
သိပ္ေတာ့ မကြာလွပါဘူး (i) တလုံးပဲပိုလာတာပါ က်န္တာအတူတူပါပဲ i က
intellignece ပါ သူကေတာ့ ခုန vvt မွာေဖာ္ျပတဲ႔အခ်က္ေတြထဲမွာ driver က
လီဘာ
နင္းတဲ႔ ပမာဏေပါ ္မူတည္ျပီး ဆီမီးဘားေတြ အဖြင့္အပိတ္ timing ကို ေျပာင္းလဲေစတာပဲကြာ ပါတယ္ က်န္တာအတူတူပါပဲ
ခုေနာက္ဆုံးထြက္လာတဲ႔ HONDA က i-vtec TOYOTA က VVTL-i / HYUNDAI က CVVL
ဒါေတြကေတာ့ ေနာက္ဆုံးထြက္လာတဲ႔ ENG system ေတြပါ - Audi တို႔ porsche ကလဲ သူဟာနဲ႔သူရွိပါတယ္ valve lift system တို႔
variocam plus တို႔ စသျဖင့္ပါပဲ ။
ကဲ VVTL -i CVVL i- VTEC တို႔မွာဘာေတြ
ကြာသြားလဲဆိုရင္ အေပါ ္မွာေျပာခဲ႔တဲ႔ အင္ဂ်င္ရဲ႕လည္ပတ္မႈ႕ rpm / driver က လီဘာနင္းတဲ႔ ပမာဏ ေတြေပါ ္မွာမႈတည္ျပီးေတာ႔
camshaft ရဲ႕ လည္ပတ္မႈ႕ အေနွးအျမန္ကို eng oil ရဲ႕ pressureနဲ႔
ထိန္းခ်ဳပ္ေပးျပီး ဆီ မီး ဘာေတြရဲ႕ အဖြင့္အပိတ္ timing အခ်ိန္ကို adjust
လုပ္းေပးရုံတင္ မဟုတ္ေတာ့ပဲ ဆီ မီးဘားေတြရဲ႕
အဖြင့္အပိတ္ ပမာဏ ကိုပါ adjust လုပ္ေပးနိုင္တဲ႔
system ပါ
ကဲ အဆုံးသတ္ရရင္ေတာ့ ဒီ system ေတြဟာ
အင္ဂ်င္ block က piston မီးေပါက္ခန္းထဲကို မလို
အပ္တဲ႔ အခ်ိန္မွာ ဆီနဲ႔ေလကို မဝင္ေစပဲ လိုအပ္တဲ အခ်ိန္မွာ ျပည့္ျပည့္ဝဝ ဝင္နိုင္ေအာင္ကူညီလုပ္ေဆာင္ေပးတဲ႔ စနစ္လို႔ပဲ
အျကမ္းျဖင္း နာလည္ထားလိုက္ျကရေအာင္လား။
----------------------------------------------------
ေစတနာျဖင့္ Jong Su Kim -----.
0 comments:
Post a Comment